הימין: "מה יש לכם להסתיר?"; השמאל: "גונבים את הבחירות"

איתי גדסי 1 Comment on הימין: "מה יש לכם להסתיר?"; השמאל: "גונבים את הבחירות"

בעוד הממשלה אישרה את הצעת החוק להצבת מצלמות פיקוח למניעת זיופים ומרמה בקלפיות. בימין שקידמו את החוק יחד עם המפלגות החרדיות, מברכים על המהלך החשוב. אך בשמאל תוקפים ללא הרף ומאשימים את הימין בלא פחות מגניבת בחירות | התגובות

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק הצבת המצלמות בקלפיות ממזמן הפך להיות פוליטי וכלל לא ענייני. בעוד מימין טוענים כי מנדט נגזל מהליכוד בגלל זיופים שהוכחו לוועדת הבחירות. ומקומה של בל"ד בכנסת כלל לא מובטח לאור עשרות מקרי זיופים במגזר הערבי. מפלגות הימין והחרדים שכ"כ מואשמים בניחוח אנטישמי כי הזיופים קורים בציבור החרדי דווקא הם שרוצים ומקדמים בברכה את הפיקוח על הקלפיות.

אך פתאום אבירי השקיפות והדמוקרטיה מהשמאל, מתנגדים במרץ וללא הסבר הגיוני אחד כנגד הפיקוח על ההליך הדמוקרטי החשוב ביותר במדינה. מייד לאחר אישו החוק בישיבת הממשלה יצאו מפלגות השמאל השצף קצף כנגד החוק.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ תקף את הצעת החוק למניעת זיופים בקלפיות: "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר, לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן. כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות. את התשובה לנתניהו ניתן בקלפי".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מסר ביציאה מישיבת הממשלה בה הוחלט על קידום חוק המצלמות בקלפיות: "בצעד צודק מאין כמותו, החלטנו לקדם את חוק הצבת המצלמות בקלפיות. כל מי שבעד הליך דמוקרטי תקין ורוצה שהבחירות ישקפו באופן מהימן את רצון הציבור חייב לתמוך בחוק.  התנגדות מפלגות השמאל כחול לבן והרשימה הערבית המשותפת מעוררת תהיות קשות. האם גניבת הבחירות באמצעות זיופים, שהם יודעים היכן קורים, חשובה להם יותר מטוהר הבחירות?".

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ: "מהלך שכולו לשם הפחדת בוחרים בחברה הערבית, מהלך מתובל בריח חריף של גזענות, הוא מוכן לכופף את מערכות המדינה והחוק. חוק המצלמות הוא חוק פסול שדגל אדום מתנוסס מעליו. העבודה גשר מתחייבת להציב ביום הבחירות מאות פעילים שימנעו מהצלמים של ביבי להפריע לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית".

המחנה הדמוקרטי בתגובה להחלטת הממשלה: "בפה אחד עברה הצעת הליכוד לגניבת הבחירות. אין מה להיות מופתעים מממשלה שמורכבת מקרנפים כנועים שסרים למרותו של המושחת הגדול מבלפור. רק נזכיר לשותפיו לממשלה שבקרוב הוא ילך, ואתם תצטרכו להסתכל על עצמכם במראה. המחנה הדמוקרטי ילחם בהחלטה כל הכוח. לא ניתן להם לגנוב את הבחירות".

מהתנועה לאיכות השלטון, שעתרה לוועדת הבחירות נגד השימוש באמצעי הצילום, נמסר בתגובה: "ראוי היה שממשלת ישראל תשאיר לוועדת הבחירות את הטיפול בטוהר הבחירות במערכת הבחירות הקרובה. נדגיש כי מדובר בחקיקת בזק לא ראויה שפוגעת באינטרס הציבורי, בזכויות יסוד, בצנעת הפרט ובשוויון. מי שטוהר הבחירות באמת חשוב לו, פועל לבצע בדיקת עומק ולא מתעורר שבוע לפני הבחירות כדי לבצע מהלכים מרחיקי לכת שרק יוסיפו לפגיעה".



1 תגובות

מיין תגובות